Nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło.

by - 13:54



Z przykrością muszę poinformować, że do Częstochowy nie doszłam. Ale za to dwa razy gościłam na jarmarku dominikańskim w Gdańsku. Oczywiście miejscem, w którym spędziłam najwięcej czasu to stragany ze „starociami” jak to nazwała Ania.  Dzisiaj chciałabym się wam pochwalić co udało mi się upolować. A więc za pierwszym razem kupiłam… pieniądze oraz naszyjnik ze sztucznej biżuterii (współczesny). 


Najbardziej jestem zadowolona z zakupu banknotu pięćset złotego z 1 marca 1940r.


20 złotych, 1 marca 1940 r.


50 złotych, 1 sierpnia 1941 r.


100 złotych, 1 sierpnia 1941 r.


Naszyjnik:


Po drugiej wizycie w Gdańsku przywiozłam ze sobą porcelanowy zestaw do kawy (cały zestaw był dla sześciu osób, ja kupiłam tylko dla dwóch) z Winterling Röslau Bavaria.



Do tego udało mi się skompletować małe łyżeczki do filiżanek (firma nieznana).




You May Also Like

21 komentarze

  1. Ładny ten naszyjnik i zestaw. Fajny blog :)Zapraszam do mnie http://przyszopceuszatych.blogspot.com/ + obserwujemy ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej, chyba nie jesteś zła, że tak powiedziałam?? Mam nadzieję, że nie. Ale po tobie można się wszystkiego spodziewać :D Śliczny jest ten wisiorek. Widziałaś na jarmarku te mundury? One rzuciły mi się w oczy, ale mundurka pielęgniarki nie widziałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jestem zła. Sama tak często to nazywam. A mundury na jarmarku widziałam, ale jak już coś fajnego znalazłam to okazywało się, że np. nie ma do tego spodni. Taki mały pech.

      Usuń
  3. Zestaw do kawy jest śliczny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. świetny blog ^^
    obserwacja za obserwacje ?;>
    kiika-lika.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Pochodzę z Częstochowy i naprawdę serdecznię Cię tu zapraszam zwłaszcza na Jasną Górę <3
    obserwuje :)
    kiika-lika.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za zaproszenie. Pewnie kiedyś się tam zjawię. Tylko tym razem albo pociągiem, albo samochodem.

      Usuń
  6. Ja też uwielbiam takie miejsca - bardziej interesują mnie inne epoki, ale tak czy siak, stoiska ze 'starociami' to jak najbardziej mój żywioł.
    Odpowiem tu szybko na Twój komentarz u mnie :) Uwielbiam historię i tak naprawdę gdyby nie ona, pewnie nigdy nie wybrałabym profilu, jakby nie patrzeć, humanistycznego. A gdy dowiedziałam się, że na innych profilach ma być coś takiego jak his, stwierdziłam, że nie na biol-chemie moje miejsce (bo nad tym profilem się zastanawiałam) i mimo że biologii już mieć nie będę, zdecydowanie rekompensuje mi to właśnie historia. Bo osobiście wosu nie znoszę, a zbrodnią jest dla mnie łączenie go z tym pięknym przedmiotem. Także naprawdę współczuję takiego rozwiązania, choć jestem pewna, że na własną rękę rozszerzysz sobie informacje historyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Obserwuję :)

    Teraz ty :
    http://oligatorekk.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny zestaw naczyń :) Fajnie kolekcjonować takie "starocie", kiedy ma się tę świadomość, że każdy z nich ma jakąś swoją historię.

    Zapraszam: 195312.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. W kwestii przyszłości zawodowej, to jestem nastawiona na studia prawnicze, więc mój profil, społeczno-prawny, jest do tego idealny. Moi znajomi, głównie po mat-fizie czy biol-chemie, wciąż się ze mnie naśmiewają, bo przecież human, to co ja mogę robić. A możliwości jest sporo - właśnie prawo, historia, resocjalizacja, politologia, administracja... Czasami trochę się boję, że skończę liceum i nie dostanę się na studia. Co wtedy? Ale życie ma się jedno - myślę, że trzeba znaleźć w sobie odwagę do postawienia się wszystkim i spełniania marzeń. Tobie życzę z całego serca, by wszystko potoczyło się zgodnie z Twoimi planami :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Podziwiam Cię, że zdecydowałaś się w ogóle iść pieszo do Częstochowy!
    Bardzo fajne zakupy! Ten naszyjnik jest śliczny:)
    Obserwujemy? Ja już!
    Zapraszam:
    http://theigasworld.blogspot.com

    Iga

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny blog. :)) Aż z miłą chęcią się czyta. Piękne te naczynia, tak samo jak naszyjnik!.

    Obserwuję i pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Super blog i zdjecia!:) Naprawdę fajnie się czyta twoje posty!

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=411611155610692&set=a.386550504783424.1073741826.382053041899837&type=1&theater

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pomożesz i klikniesz w link SHEINSIDE u mnie?

      http://freshisyummy.blogspot.com/2013/08/23.html

      Usuń
  13. Dziękuje za komentarz na moim blogu oczywiście że zaobserwuję,
    Sliczna zastawa :)
    Pozdrawiam >> Julka ;**
    http://straaawberry-cake.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Ależ cudowne rzeczy dorwała! ♥
    Najbardziej podoba mi się zastawa .

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja ogólnie kocham takie starocie, dlatego bardzo bym chciała mieć coś takiego u siebie :)

    Skom? http://madame-carmelle.blogspot.com/
    Jeśli możesz, proszę, kliknij w banner Sheinside w pasku bocznym na moim blogu, będę naprawdę wdzięczna!

    OdpowiedzUsuń
  16. Śliczne rzeczy kupiłaś. :D

    Obserwujemy? Jeśli tak to zrób to pierwsza i poinformuj mnie o tym w komentarzu.
    lilianka-blog.blogspot.com
    Follow my blog with Bloglovin






    OdpowiedzUsuń
  17. Nono, ciekawe te banknoty, aż powiedziałam "Tata, patrz" A on "No, pamiętam jak miałem te 100zł, bo babcia mi dała". Czy jakoś tak. Naprawdę ciekawe. :)
    Obserwuję.
    Zapraszam
    http://koszmarsenny.blogspot.com/
    xoxo

    OdpowiedzUsuń